Turistika

Liptovský Ján – Poludnica   (2,25 hod., opačne 1,55 hod)

Liptovský Ján (obecný úrad) – po modrej k hotelu Ďumbier. Tu na križovatke u smerovníku odbočíme doprava a po zelenej okolo penziónu Limba a Štiavnica sa dostaneme na zjazdovú trať Javorovica. Po nej prídeme až na Rakytovicu (Okrúhlu), kde prechádzame na žltú. Začne výstup až na plošinu Prednej Poludnice ( 1491m n. m) ,odkiaľ je výhľad na Liptovskú Maru, Liptovskú kotlinu a časti Nízkych a Vysokých Tatier, resp. Chočské vrchy. Odtiaľ stále po žltej, asi 10 minút, dostaneme sa na vrcholovú trávnatú plošinu Poludnice ( 1549m n. m )

Liptovský Ján – Smrekovica – Liptovský Ján   (4,35 hod)

Liptovský Ján (obecný úrad) – po modrej  k hotelu Ďumbier, až po Stanišov,  smerovník. Odbočíme doľava po žltej až do Stanišovského sedla (1101m n. m). U smerovníku odbočíme opäť doľava a po červenej dôjdeme na Smrekovicu (1285m n.m)  Pokračujeme po červenej až k potoku Albertovica, ku školiacemu zariadeniu Národnej diaľničnej spoločnosti a okolo hotela Avena až k potoku Štiavnica. Prejdeme cez most na asfaltovú cestu, odbočíme doprava a po nej do Liptovského Jána.

Liptovský Ján – Ohnište – Liptovský Ján   (9,30 hod)

Liptovský Ján (obecný úrad) – po modrej k hotelu Ďumbier, až k horárni Pred Bystrou. U smerovníku pôjdeme po žltej a cez Púchalky až do Svidovského sedla (1132m n.m) k Pamätníku SNP. U smerovníku odbočíme doľava a po zelenej stúpame po chodníku na poľanu Ohnište. Ďalej po zelenej (20 min) na vrchol Ohnišťa (1538m n.m),  kde je krásna vyhliadka na Jánsku dolinu. Vrátime sa k smerovníku a odtiaľ pokračujeme doľava po zelenej na Michalovské sedlo. U smerovníku krátko odbočíme doľava  a prídeme na Slemä (1513m n.m),  kde je Pamätník SNP. Po návrate doľava po zelenej schádzame dole k chate Brtkovica. U smerovníku po žltej, cez Stanišovské sedlo, až k chate Stanišovo. Potom doprava po modrej a po asfaltovej ceste k hotelu Ďumbier a do Liptovského Jána.

Liptovský Ján – Krakova hoľa    (5,15 hod., opačne 4,05 hod)

Liptovský Ján (obecný úrad) po modré k hotelu Ďumbier, po Stanišovo a Pred Bystrou. Na križovatke u smerovníku doprava po červenej do sedla Javorie (1479m n.m). Po žltej prídeme na poľanu Kosienky. Pripája sa modrá, ktorou prejdeme kosodrevinu na západný hrebeň Krakovej hole. Pokračujeme po modrej a asi za 5 minút sa dostaneme na vrchol Krakovej hole – 1752m n.m.

Liptovský Ján – Chata gen. M.R.Štefánika – Ďumbier – sedlo Javorie – Pred Bystrou – Liptovský Ján    (12,35 hod., veľmi náročná trasa. Opačným smerom pohodlnejšia a krajšia)

Liptovský Ján (obecný úrad) po modrej k hotelu Ďumbier – Stanišovo – Pred Bystrou – Chata gen. M.R.Štefánika (1728m n.m). Z chaty po červené, po svahu na rázcestie na Krúpovo sedlo. Odtiaľ po zelenej prídeme na Krúpovo sedlo (1922m n.m). Môžeme odbočiť červenou na vrchol Ďumbiera (2043m n.m.). Cesta na vrchol trvá 45 minút a cesta späť 30 minút. Z križovatky Krúpova hoľa po žltej do sedla Javorie, kde u smerovníku odbočíme doprava a po červené sa dostaneme Pred Bystrú. Po modrej Jánskou dolinou do Liptovského Jána.

VÝZNAMNÉ TURISTICKÉ MIESTA

Slemä – Pomník padlých v SNP, pozostatky havarovaného lietadla v SNP, 1470m n.m.

Svidovské sedlo – Pomník padlých v SNP, 1135m n.m

Ďumbier – najvyšší vrch Nízkych Tatier , 2043m n.m

Chata gen. M.R.Štefánika – horská chata v sedle medzi Ďumbierom a Králičkou 1730m n.m

Okno – skalné okno v masíve Ohnišťa 1507m n.m., neďaleko 125m hlboká ľadová priepasť                    ( verejnosti neprístupné)

Ohnište – národná prírodná rezervácia , vápencovo-dolomitický masív s významným krasovým reliéfom 1539m n.m.

Horáreň Pred Bystrou – rozvetvenie Jánskej doliny na Bystrú, Štiavnicu a Púchalky.  V okolí sú krasové javy – ponory, jaskyne, strmé skalné svahy masívu Ohnišťa

Stanišovská jaskyňa – chránený prírodný výtvor

Vodopády – v Šuštiačke a Urbanovej dolinke (Mikulášova izbica)